Monitor i szkiełko Peryskopa.

Surykatka doznała kontuzji oka,co było nieuniknionym skutkiem partnerskiego związku z komputerem.Jej nieobecność przy klawiaturze pozwoliła mi śledzić na bieżąco dziwną wojnę na blogach zaangażowanych w zwalczanie NWO/Nowych Wolnych Ogonów/oraz GMO/Głodnych Małych Ogórków/.Blogerzy dwoili się i troili żeby przekonać czytelników do udziału w powziętym zadaniu.Byliby mnie przekonali ale pech czy inne zrządzenie losu sprawiły,że szukali przy okazji dowodów na mordercze skłonności Nieskazitelnych Probówek i biegali już teraz na oślep próbując namierzyć któregoś dowoda.
Nie oni pierwsi zagubili się i wpadli do mojego raju.Kiedy przetoczyli się przez parapet ekranu,
byli na granicy wyczerpania a na ich twarzach buta ulegała pokornej desperacji.Najpierw Monitor rozejrzał się nerwowo i zaczął gmerać w trawie.
-Złapałeś dowoda?spytałam pojednawczo.
-Cicho,bo dostaniesz trana- warknął niestosownie Monitor przeczesując podłoże.
Słabująca Surykatka ocknęła się raptem i spojrzała na migdałowookich przybyszy z namysłem.
– Mówi się: dostaniesz tranu a nie trana- poprawiła z godnością.Drugi bloger o posturze dobrze wypełnionej wątrobianki otarł pot z czoła i spojrzał na mnie niepewnie.Coś wybrzuszało delikatnie lewą kieszeń jego spodni a on widząc mój wzrok schylił się i zaczął pomagać Monitorowi w penetracji kępek trawy.Spytałam uprzejmie,jaki jest sens podawania”trana”w środowisku,gdzie słońce dostarcza
witaminy w nadmiarze.Nie pytałam,czego szukają w trawie w obawie,że powiedzą iż spodziewają się tam znaleźć małe,twarde dowody.Prawdę mówiąc,nie byliśmy obustronnie zachwyceni swoim widokiem ale tym
razem ja byłam u siebie.Nic nie wskazywało na to,że honorują ten fakt.Monitor wydobył wreszcie z trawy jakiś okruch i przyłożył do niego usta:
-Cicho,bo dostaniesz bana-wyartykułował pewnym głosem-Peryskop,powiedz jej,że nawet tu mogę ją zbanować.To wspaniałe uczucie.
Osobnik podobny-istotnie,do tłustego peryskopu,złamał się adorująco wpół i wyjaśnił,że Monitor ma chipa-wszędobylca w swoim aparacie słuchowym i MOŻE WSZYSTKO więc NIKOGO SIĘ NIE BOI.
-Rozumiem-pokiwałam głową-chip mu wypadł,kiedy demolowaliści mój parapet i stąd ten tran zamiast ban.Często masz problemy z komunikacją,Monitor?Bez aparatu słuchowego nie rozumiesz innych a gubiąc chip zaczynasz bełkotać?!
Peryskop napiął wszystkie mięśnie szykując się do perrory i zapomniał o rekwizycie w lewej nogawce. Rekwizyt,jak się okazało,był jedną ze strzykawek,których obaj mieli pełne kieszenie a wszystkie w gotowości do akcji.Monitor zdążył krzyknąć poprzez chip:Uważaj,durniu!gdy tamten chaotycznym łamańcem osunął się na ziemię.Dwie kolejne strzykawki wypadły,pękły i cała eskadra cholerycznych
dwunóżek pognała w sawannę zarażając na prawo i lewo.W ciągu kwadransa zwierzęta otoczyły nas wrogim kręgiem.Peryskop tkwił w rozsądnym omdleniu ale przyciskał rękoma miejsce boleśnie skłute.Monitor powtarzał monotonnie:Jestem zmęczony,Boże,jaki ja jestem zmęczony,tu zlot,tu zjazd a kamera wciąż mi sie psuje.Skąd na to brać?Gdybym tylko znalazł jeden,okrągły,twardy dowód.Wszystkie koszty by się zwróciły…!Mała surykatka podniosła coś z ziemi i podeszła do nas.Na jej suchej łapce leżał świeży, okrągły i spory okapi-bobek.
-A nie całkiem twardy może też być?spytała życzliwie.Peryskop wystawił spod fontazia trzecie-awaryjne oko i zlustrował nim a potem sfotografował malutką.Dla niej też nie będzie miał litości,jak czas nadejdzie.Doradziłam Monitorowi szybką ucieczkę,biorąc na siebie zadanie spacyfikowania stworzeń rozsądnymi wyjaśnieniami.Okapi nazwały leżącego złamasa-okapibójcą i poczuły się lepiej.
-Chcieliście pokłuć zwierzaki w nadziei,że szczepionki zabijają?No to nie wyszło bo Peryskop tylko zasłabł histerycznie.Zwierzętom doradzę leczenie BSM-em i będę obserwować.Możecie szukać dowodów w innym rejonie?
Monitor oznajmił,że zbanuje mnie w każdym miejscu na kuli ziemskiej i ruszył w stronę wyjścia. Peryskop potraktowany,jak zbędny balast ewentualnie zakładnik-zerwał się i pogonił za nim.Uwięźli na chwilę w oprawie monitora i dopiero kopniak zebry przerzucił ich na drugą stronę.Monitor skierował się automatycznie w stronę optymistycznych reklam farmaceutycznych ale Peryskop charknął przed odejściem:
-Jesteś jedną z tych pieprzonych ru….łek.Wiemy,gdzie cię szukać!
Zebra spojrzała na mnie pytająco więc wyjaśniłam,że nazwano mnie rusałką a tęgolicy osobnik miał czkawkę bo ktoś go konsekwentnie wspomina.

* * *
Słońce nie wdawało się z nami w rozmowę gdyż bacznie obserwowało skutki zabawy cholerycznych dwunóżek.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Różne. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

49 odpowiedzi na „Monitor i szkiełko Peryskopa.

  1. zenobiusz pisze:

    Reblogged this on Zenobiusz's Blog.

  2. Megi pisze:

    Oj Wizja, ale jesteś „agentka” 🙂 🙂 🙂

    • Wizja pisze:

      Cześć Megi .Mały upominek dla Monitora za tę idiotyczną -niejednoznaczną postawę wobec wątku Myśląca/rzekomo Rosa.O zasługach Perry,ego ZzaWęgła nawet nie ma co mówić.

  3. Mrsdalloway pisze:

    Twój obserwatorski zmysł powala mnie na łopatki:)

  4. Mrsdalloway pisze:

    Czytam to już trzeci raz. odetchnęłam z ulgą, że jest ktoś taki jak Ty, mający tak duży dystans do pewnych postaw i kwestii, a przy tym lekkie pióro. No brawo Wizjo!
    A ten Peryskop i Monitor- ufff!

    • Wizja pisze:

      MrsD : obaj są ambitni do szaleństwa i ich mojszość musi być na wierzchu > za każdą ,absurdalną lub wręcz niebezpieczną cenę. Z natury nie czepiam się ludzi ale ci dwaj mają obiecane ZA CAŁOKSZTAŁT. I za moje topniejące złudzenia.

  5. Mrsdalloway pisze:

    Po takich sytuacjach i ja tracę wiarę w ludzi i topię w drinku resztki idealizmu:)

  6. Mrsdalloway pisze:

    OOO!! a to coś nowego. Nie wiem czemu

  7. Mrsdalloway pisze:

    mam zdolności do knocenia różnych rzeczy, może coś namieszałam…tylko co?

    • Wizja pisze:

      Spróbuję jeszcze raz wieczorem. Może to fala elektromagnetyczna ze słońca > słynne na afektowanych blogach CME słoneczne.

  8. Mrsdalloway pisze:

    Będzie mi miło:) a kysz fale !

  9. Myśląca pisze:

    Wizja
    Dziekuje za cudowny bol brzucha 🙂
    Ubawilam sie przednio
    Gratuluje poczucia humoru, dystansu i nieprzecietnego dowcipu sytuacyjnego
    Pisz tak czesciej

    A to … jest urocze:
    „Peryskop charknął przed odejściem:
    -Jesteś jedną z tych pieprzonych ru….łek.Wiemy,gdzie cię szukać!
    Zebra spojrzała na mnie pytająco więc wyjaśniłam,że nazwano mnie rusałką a tęgolicy osobnik miał czkawkę bo ktoś go konsekwentnie wspomina.”

    A na MP miala dzisiaj miejsce ciekawa wymiana zdan, ktora pozwole swobie przytoczyc na dowod „ambicji” znanych nam osobnikow …

    Maciej Pokora on 30 lipca 2012 at 11:48 said:
    Marku, zapomniałeś dodać, że cytowany fragment pochodzi z maila od Prof. Marii D. Majewskiej.

    monitorpolski on 30 lipca 2012 at 12:32 said:
    Nie wiem czy pani profesor sobie tego życzyła. Podpisane było DM.

    Maciej Pokora on 30 lipca 2012 at 16:43 said:
    A czy profesor Majewska dała Ci jakiś znak, że nie życzyłaby sobie ?
    Przecież większość swoich maili podpisuje „DM” i wysyła z nie ukrytego ale imiennego adresu. Czy
    do Ciebie adresuje inaczej ?
    Czy link to „404 NOT FOUND” i zakrytego papierami psa zamiast do pliku „Aptekarz-2005-13-suplement.pdf” – to skutek awarii wtyczki efekt działania jakiegoś orgonu ?

    monitorpolski on 30 lipca 2012 at 18:51 said:
    A czy ty jesteś moim naczelnym, żeby mnie wypytywać o szczególy mojej pracy. Link naprawię, nie wiem co się stało.

    pozdrawiam

    • Wizja pisze:

      Cześć Myśląca. Może niestrawny sen o perypetiach na mojej sawannie >uświadomił IM ,że przestali rozumieć swoje wzajemne relacje. Miło,że wpadłaś.

  10. violamalecka pisze:

    Jesteś niesamowita Wizja.
    Pisz… pisz… pisz… i nie przestawaj. ;-))))

  11. Rosa pisze:

    Dla mnie tu jest clou: „Monitor oznajmił,że zbanuje mnie w każdym miejscu na kuli ziemskiej i ruszył w stronę wyjścia. Peryskop potraktowany,jak zbędny balast ewentualnie zakładnik-zerwał się i pogonił za nim.Uwięźli na chwilę w oprawie monitora i dopiero kopniak zebry przerzucił ich na drugą stronę.”

  12. rudaja pisze:

    świetna metaforycznośc – uwielbiam cię czytać. to czysta przyjemnośc 🙂

    • Wizja pisze:

      Witaj Blond-Rudzielcu. Metaforyczność ,powiadasz ? Niestety zarówno Monitor,jak i Peryskop funkcjonują na blogach naprawdę . Opowiastka to mój mały, nie-os-tat-ni rewanżyk.

  13. odarty pisze:

    Z nadzieję, że „będziemy obustronnie zachwyceni swoim widokiem” 😉 chciałbym zapytać, dlaczego dzieci tak chętnie, tak łatwo i z tak dużym przekonaniem personifikują przedmioty. Hm?
    Wizja prezenta mam Tobie http://www.vismaya-maitreya.pl/teorie_spiskowe.html

    • Wizja pisze:

      Odarty, ja nie personifikowałam i nie mam pojęcia ,czy wszystkie dzieci to robią. Zachwycona twoim widokiem informuję,że do vismayi nie zajrzę bo nam z Nią nie po drodze. Acha, zdarzało mi się uosabiać owady i zwierzęta ewentualnie makowe panienki, jeśli wiesz,jak się je robiło.

      • odarty pisze:

        To ja też nie mam pojęcia czy dzieci to robią ;), chociaż tak mi się wydawało.
        Wizja, oczywiście 😉 Masz prawo wyboru.
        Makowe panienki? Nie, nie przypominam sobie tego.

      • Wizja pisze:

        Kiedyś wstawię fotkę makowej panienki to sobie przypomnisz.Może zresztą jesteś za młody.A może to tylko dla dziewczyn.

      • odarty pisze:

        Wybieram „za młody”, niż „dla dziewczyn” 😛

      • Wizja pisze:

        Odarty -a znak zodiaku i grupa krwi ?!

      • odarty pisze:

        Właśnie dziś część krwi oddałem i teraz wypełniam ją Klasztornym. To dobrze?

      • Wizja pisze:

        Skoro już oddałeś to obojętne czym ją zastąpisz byle to puste miejsce zalać.Więc jaka grupa bo chcę cię ocenić archeologicznie.

      • odarty pisze:

        mieszana, AB Rh+

      • Wizja pisze:

        AB ? Toś faktycznie młodzik ,zaledwie 10 tys.lat na Ziemi. No ,a ja 25 tys. Czy mądrość płynąca z tych moich dodatkowych 15-tu tys. lat doświadczeń > nie powinna cię przerażać ?

      • odarty pisze:

        mądrość ma cieszyć, ekscytować i motywować, a nie przerażać 🙂

      • Wizja pisze:

        A wolisz być piękny i młody czy MĄDRY ? /hi,hi/.

      • odarty pisze:

        ale przecież ja jestem 😀 więc woleć nie muszę 😉

      • Wizja pisze:

        Ale co -jesteś ? Tam była alternatywa niestety.

      • odarty pisze:

        wolę nie brać udziału w testach 😀 To wolę najbardziej 😉

  14. Navia pisze:

    Jak tam oko surykatki … 🙂

  15. Mrsdalloway pisze:

    Porannarosa wróciła, a Wizja zniknęła:)

  16. dalmat pisze:

    Typowy przykład niespełnionych ambicji pisarskich.W dodatku ubierając w to człowieka, któremu nie dorastasz do stóp, agentko

    • zenobiusz pisze:

      Toż to sam Maciej Pokora vel Peryskop@ jednym z aliasów (fałszywych nicków,-od „brudnej” roboty) zaszczycił sawannę.
      Jego styl i wdzięk.
      Peryskop
      2 stycznia 2013 at 01:52
      Przejdzie ci ochota do żartów na temat „górnego C” jak sobie przypomnisz swoje wpisy u przyjaciółek:

      https://pannawizja.wordpress.com

      Szkoda że tylko tam występuje „Najmędrsza”, a tu rzuciliście byle „Myszlonce”. Widocznie nie zasłużyliśmy na obsługę z najwyższej półki

      A w wolniejszej chwili podłącz się na stałe pod pl.wikiquote.org i czerp stamtąd na okrągło, bo rzeczywiście mają tam lepsze myśli jako że na szczęście nie twoje.
      http://www.monitor-polski.pl/rozpoczynamy-ostatni-rok-dominacji-nwo/comment-page-1/#comment-49166

  17. zenobiusz pisze:

    „Zamiast pisać podłe oszczercze panflety ”
    Pisze nasz Pary-słup@ po niemal roku,widać czeka z ut esknieniem na ciąg dalszy.

    http://zenobiusz.wordpress.com/2013/04/29/lapac-zlodzieja-czyli-slepota-na-ostrzezenia-dla-slug-maitrei/comment-page-1/#comment-132987

  18. Pingback: Czy admini monitor-polski.pl naciągają czytelników? “Tym powinny się zająć odpowiednie instytucje…” | Zenobiusz

Skomentuj

