Wola

Jeśli  już  wiesz ,                                                                                                                                 że  przegrałeś  najważniejsze…..                                                                                                         wtedy  bez  skargi ,                                                                                                                           bez  słowa                                                                                                                                           zacznij  budować                                                                                                                               od  nowa .                                  / wg. myśli  noblisty /               

Sporo  czasu  zajęło  mi –  najpierw  zrozumienie ,  a  potem  wykuwanie  tych  słów . Jeszcze  więcej  trudu  będzie  kosztowała  nowa ,  całkiem  niewiadoma  budowla , szczególnie , że  czas   wrogo  przyspiesza .                                                                                    Mówię  stworzeniom ,  że  te  wersy  będą  i  dla  nich  kołem  ratunkowym  ale  nie  chcą  słuchać . Omijają  z  daleka   niezgrabny  głaz  z  chropawymi   literami  bo  jest  on   przestrogą , wskazówką  i   nadzieją  jednocześnie . To  zbyt  wiele , kiedy  sawanna  chce  od  nich   radości . Sprzyja  tylko  radości  ,  a  zamarłe  uśmiechy  oplata  posłusznym   chmielem.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Różne. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

13 odpowiedzi na „Wola

  1. Caddi Fredson pisze:

    Często mijają lata zanim cokolwiek zrozumiemy. Bywa, że wielu zajmujących słów nie pojmiemy nigdy.

    • Wizja pisze:

      Tylko dlaczego tak długo nie możemy pojąć ? Dociera wtedy , kiedy stoisz na gołym klepisku , a po bokach już dawno spalone ściany .

  2. Ogończa pisze:

    Popieram sawannę . Ja też bym zawsze wybrała radość , na co komu ponure przestrogi .Mało tego ponurego ?

    • Wizja pisze:

      Przecież wybrałam sawannę – sądząc , że to na zawsze , ale wygląda na to , że ” od nowa ” musi powstać zupełnie w innym miejscu . Radość tam zagości nieprędko , chociaż nie można wykluczyć .

  3. Ogończa pisze:

    Jeszcze zmienisz zdanie . Wiosną rozważa się przytomniej .

  4. Navia pisze:

    Chmiel, poza oplotem, ma także inne pożyteczne zastosowanie ….. 🙂

  5. MrsDalloway pisze:

    a czymże życie byłoby bez budowania…drobne potknięcia, wielkie ruiny. Człowiek imponuje mi swoim uporem i nieustającą walką z czasem.

    • Wizja pisze:

      Missy , tyle ,że moje potknięcie nie zalicza się do drobnych . Ale to nic , muszę sobie samej zaimponować . To znaczy – zignoruję ruinę , przejdę obok nie patrząc i ……od nowa . Nawet gdybyśmy za pięć minut mieli pożegnać się ze światem to i tak należy walczyć , budować , ufać w sens lokowania sił , uczuć i emocji .
      Ale się pompatycznie zrobiło .

      • MrsDalloway pisze:

        Jestem pewna, że nie stracisz ducha. Pamiętam, że i mnie namawiałaś swego czasu do podniesienia czoła:)
        Tak sobie przypomniałam pewien cytat:
        ” żyjemy dłużej
        ale mniej dokładnie
        i krótszymi zdaniami”

        Skoro zrobiło się pompatycznie ( ha, ha) to nadmienię, że jedyne czego jestem pewna to życia, w którym celem nadrzędnym jest poszukiwanie piekna. Jeśli mam tracić czas, to jedynie na to. Reszta jest iluzoryczna.

      • Wizja pisze:

        No tak , Missy . Podnoszenie wysoko czoła to coś , co mi zawsze wychodzi . To mój jedyny – raczej , talent . Jak się domyślasz , nic w ten sposób nie wygrasz poza złudzeniem że swoiście OSTATNIE SŁOWO BYŁO MOJE i wychodzę z podniesionym czołem .
        Szukać piękna , to jasne . Gdyby jeszcze był w pobliżu ktoś , kto potrafi wraz z tobą / ze mną / celebrować wyjątkowość chwili . Jeśli tego nie ma to …..cóż . Niedopełnienie .

  6. Hey! Quick question that’s totally off topic.
    Do you know how to make your site mobile friendly? My
    website looks weird when viewing from my apple iphone.
    I’m trying to find a theme or plugin that might be
    able to correct this problem. If you have any recommendations, please share.
    Thank you!

Skomentuj

