Wzrokiem Orłan-y

Uznałam , że grasółki  zapracowały sobie na  szlachetniejszą  nazwę . Kołowały  na  wysokościach , jak małe  orłan-y  i  z  trudem  dawały  się  namówić  na  nocleg w koronach  drzew . Potrafiły już spać – szybując. Piotr  pomagał  mi  na  swój  anielski  sposób – łapał  w  locie  pierzaste  kruszyny i  wołał  uroczyście : Tyś  Granula , ty Podkówka , ty  będziesz  Nutka ! Przyjmowały te  słowa  bez  zrozumienia  i  siekąc  Anioła  po  dłoniach , wyrywały  się  w górę . Wyjaśniłam  Piotrowi ,ze Orłan-a  zleciła  mi  zmianę  nazwy  gatunku  nie  zaś  ochrzczenie  całej  populacji , ale  wtedy  usłyszałam ,że  dopiero  imię własne  uczyni  z  grasującego latawca-myślącego  ptaka. Nie dyskutując już z Piotrem , gwizdnęłam  na  moje obiecujące  maluchy  i  wydałam  fantazyjny rozkaz  zwarcia  szyków , mając  dość  nieprecyzyjne  wyobrażenie  takiego  szyku. Chodziło  mi  bardziej  o  ” w dwuszeregu  zbiórka” ale żaden szczegół nie miałby  znaczenia  dla  ptaszków , które po prostu  ustawiły się  do poloneza  i ruszyły  w  tan , rzeźbiąc  piękny  szlak  w  powietrzu . Efekt  bez  zastrzeżeń  ale  czas  mobilizacji  wymagałby raczej  wojowniczego  mazura. Powinnam  krótkim  rozkazem  określić  „repertuar ” kolejnych  szyków ale  przecież  nie zdążyłam nadać  gromadzie  nowego  stad-ne-go imienia . Nic  dziwnego ,że moje  nawoływania : Nuutka , Zakrętka , Cypeeel …wróć , w tył zwrot – skutkowało małymi  beczułkami  w  dół , niepokojonych  tancerzy .                                                                     Świeżo  uformowane  istotki  zaczynały się zresztą  nudzić.Nie  mam  pomysłu, co z  tym naprędce  zrobić , a czuję  już  na  sobie  wzrok Orłan-y – jakże  naganny …..                   Staję  sobie  w  lekceważącej  pozycji  pn „wolno  palić” i  postanawiam  się  nie  odzywać!

Ten wpis został opublikowany w kategorii Różne. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

6 odpowiedzi na „Wzrokiem Orłan-y

  1. dobrarada pisze:

    Ty palisz kobieto ?1

  2. Rosa pisze:

    Pozdrawiam Wizjo, nie przypominaj mi proszę o paleniu, bo sczeznę, a przecież tak piękne jest imię zbiorowe :grasółki, że po co je zmieniać???

    • Wizja pisze:

      To polecenie służbowe Orłan-y . Masz jakiś pomysł na imię ” stadne ” dla tych bydlątek ? Nową nazwę dla gatunku znaczy się .

  3. zacnarada pisze:

    Bóg mówi: kochajcie się!
    Czy wiesz jakie jest pierwsze polecenie, które Bóg kieruje w Biblii do człowieka? Pierwszym poleceniem jest zawarcie małżeństwa, założenie rodziny. Pierwszym poleceniem jest: KOCHAJCIE SIĘ, kobieto i mężczyzno! Bądźcie płodni! Od tego polecenia Bóg zaczął dialog z człowiekiem… i pobłogosławił kobiecie i mężczyźnie.
    Owo polecenie przypomina ks. Marek Dziewiecki we Wstępie do swojej książki Odzyskana miłość. Zaraz, zaraz… Jak to odzyskana? Przecież miłość nie ustaje: albo jest na zawsze albo jej nigdy nie było. To jak to odzyskana? Tak, prawdziwa miłość trwa, ale można ją „przykryć grzechem”. Niestety… Tak się stało już w raju, tak się dzieje i teraz. „Odzyskać miłość” to powrócić z grzechu, kryzysu do stanu łaski uświęcającej
    http://www.opoka.org.pl/biblioteka/Z/ZR/as_rec_dziewiecki.html

    • Wizja pisze:

      Łatwo powiedzieć : kochajcie się , kiedy tyle jest rzeczy do zrobienia .
      Ktoś mi pomoże nadać nową nazwę grasółkom ? Może coś militarnego , czasy zaczynają być na baczność .

Skomentuj

